avokado frukost

God morgon mina vänner!
 
Idag lyckades jag gå upp i hyffsad tid. Som sagt så älskar jag mina ensamma morgon stunder. Då jag kan göra allt i min egna takt osv. Idag börjar jag klockan 13.00 och stänger 21.00. Men det känns ganska bra idag. är taggad på att sälja!
Jag hade dock velat springa till gymmet nu innan jobbet. Men då hade det blivit lite stressigt. Så nu ligger jag i soffan och dricker te, äter ägg och avokado macka. SOM JAG HAR SAKNAT AVOKADO MACKAN!!! Den ingick i min frukost varje dag i Sverige. Här är det dock så himla dyrt med avokado. Men jag köpte mig en igår faktiskt.
 
 
här är min frukost. och såhär såg den jämt ut förut. Nu kör jag mycket på havregrynsgröt. Men tar en paus i det nu.
Avokado är verkligen nyttigare än vad man tror. Så här är lite lätt information om avokado som man kan tänka på:
 
 
Avokado är sprängfylld med nyttiga fetter som både kan förebygga rynkor och förbättra hjärnkapaciteten. Så ät avokado och måna om din skönhet och hälsa.Avokado är en riktig superfruktmed mycket vitaminer, mineraler, nyttiga fettsyror och antioxidanter
 
Avokado - en superfrukt för hälsa och skönhet
 
Dom nyttiga fetterna består främst av enkelomättat fett som har förmåga att sänka den dåliga kolesterolhalten och höja den bättre. Omega 3 fettsyrorna bidrar till att förhindra rynkor, förbättra hjärnkapaciteten och lindra smärta som vid artrit. Avokado innehåller även oljesyra, en byggsten för omega 9, som är bra för huden och verkar antiinflammatoriskt
 
 
 
Vill du inte ha avokado till frukost så finns det en hel del annat som är nyttigt på frukostfronten. Nedan är tips på bra råvaror att äta till din frukost.

En bra frukost

 Om du äter ett livsmedel från varje grupp så blir din frukost väl sammansatt. Hur stor portion du behöver är mycket individuellt och beror på hur mycket energi du gör av med under förmiddagen.

  • Bröd, gröt, välling, müsli eller flingor
  • Mjölk, yoghurt eller filmjölk (gärna magra mejeriprodukter)
  • Pålägg som exempelvis ost, ägg, skinka eller leverpastej
  • Frukt, grönsaker, bär eller juice
 


Kommentarer
Postat av: Felicia

Shit, allt det där visste man ju inte om avkokado, bra nu vet jag allt och lite till om avokado! :)

2013-11-12 @ 13:11:01
URL: http://cleanwormcotton.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

elin




RSS 2.0